بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت

عفونت واژن

عفونت واژن یک عفونت قارچی است که باعث سوزش، ایجاد و افزایش ترشحات و خارش شدید در واژن می شود که در بافت های دهانه ی واژن قرار دارند. این عفونت تا حدودی از هر 4 زن یکی را درگیر می نماید و در طول زندگی خود به دنبال درمان آن خواهد بود. عفونت های واژن به عنوان عفونت های مقاربتی تلقی نمی شود. اما ممکن است اختلالاتی را در این خصوص ایجاد نماید.

بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت

تشخیص و درمان عفونت واژن

داروها می توانند به طور مؤثر عفونت های واژن را درمان کنند. اگر به عفونت های مکرر، چهار یا بیشتر مورد در طول یک سال مبتلا می شوید،  ممکن است شما به یک دوره درمانی طولانی تر و یک برنامه نگهداری نیاز داشته باشید.

برای تشخیص عفونت واژن ، متخصص زنان ممکن است برخی از اقدامات لازم زیر را برای تشخیص هر چه بهتر این بیماری انجام داد. که عبارتند از :

• در مورد تاریخچه پزشکی سؤال کند. این ممکن است شامل جمع آوری اطلاعات در مورد عفونت های واژن در گذشته یا عفونت های مقاربتی باشد.
  • معاینه لگن را انجام دهد. متخصص زنان برای درمان عفونت، علائم عفونت دستگاه تناسلی خارجی را معاینه می کند. در مرحله بعد متخصص زنان با کمک یک ابزار (اسپکولوم) دیواره های واژن را باز نگه دارد تا واژن و دهانه رحم را معاینه کند که قسمت پایین و باریک رحم می شود.
  • ترشحات واژن را آزمایش می کند. پزشک شما ممکن است یک نمونه از مایع واژن را برای آزمایش ارسال کند تا نوع قارچ ایجاد کننده عفونت را تعیین کند. شناسایی قارچ می تواند به پزشک شما کمک کند تا بتواند در مورد عفونت های مکرر درمان مؤثرتری انجام دهد.

بعد از بررسی و مشاهدات دکتر زنان برای درمان عفونت بهترین روش درمانی را برای این عارضه پیشنهاد می کند. پس بهتر است با پزشک خود صحبت کنید که چه روشهای برای عفونت واژن ممکن است برای شما بی خطر باشد.

برای تشخیص عفونت واژن ، متخصص زنان ممکن است برخی از اقدامات لازم زیر را برای تشخیص هر چه بهتر این بیماری انجام داد که در این بین انتخاب بهترین دکتر زنان برای درمان عفونت بسیار مهم است. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144328244 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

همچنین برای انتخاب بهترین روش درمان نیز دکتر زنان از بیمار سوالاتی را می پرسد تا بتواند راه درمانی را بهتر انتخاب نماید. برخی از این سوالات شامل :

• چه علائمی در واژن دارید؟ چه مدت آنها را داشته اید؟
  • متوجه بوی  بد در واژن می شوید؟
  • آیا تاکنون به دلیل عفونت واژن درمان شده اید؟
  • آیا برای معالجه بیماری خود محصولات بدون نسخه را امتحان کرده اید؟
  • آیا اخیراً آنتی بیوتیک مصرف کرده اید؟
  • آیا از نظر جنسی فعال هستید؟
  • حامله هستی؟
  • آیا از صابون معطر یا حمام استفاده می کنید؟

انتخاب روش درمانی توسط متخصص زنان نیز ممکن است با توجه به شرایط فرد متفاوت بوده و درمان هر فرد با فرد دیگر نیز فرق نماید. به همین دلیل خانم دکتر موسوی زاده متخصص زنان و زایمان متذکر می شوند که  بیمار از مقایسه ی روش درمانی خود با دیگران اجتناب نماید و با توجه به توصیه ها و تجویز متخصص زنان درمان را ادامه دهند.

mayoclinic.org/diseases-conditions/yeast-infection/symptoms-causes/syc-20378999