بیماری واژینیسموس

بیماری واژینیسموس یک بیماری مقاربتی است که ممکن است قبل یا بعد از ازدواج به آن مبتلا شوید ، این بیماری که درد بسیار شدید در زمان مقاربت را به همراه دارد ، در ادامه منجر به امتنا فرد از رابطه جنسی خواهد شد .

این بیماری که دهانه رحم و ورودی واژن را درگیر می سازد با درد و سوزش شدیدی همراه است که در حین رابطه ی جنسی باعث آزار فرد می شود. زن مبتلا به واژینیسموس با کوچکترین دخولی احساس درد و ناراحتی می کند و در برخی از موارد نیز دخول غیر ممکن خواهد بود ،هرچند که بسیاری از زنان به دلیل ترس از درد زمان معاینه از مراجعه به متخصص زنان و زایمان خودداری می کنند اما این مشکل می تواند قابل حل باشد و درمان آن امکانپذیر خواهد بود .

برای تجربه ی یک زندگی آرام و یک رابطه ی جنسی لذت بخش باید درمان شوید و با مراجعه به متخصص زنان و زایمان شهران می توانید اقدامات و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

بیماری واژینیسموس

درمان بیماری واژنیسموس

درمان واژینیسموس زمان بر بوده و ممکن است ۶ ماه تا یک سال به طول بیانجامد ، می توان با روش های ارائه شده و همکاری شریک جنسی زن آستانه درد را کنترل نمود و از میزان درد هنگام مقاربت کاست ، در برخی موارد درمان واژینیسموس می تواند تا یک سال به طول بیانجامد.

این بیماری موجب تنگی بیش از اندازه واژن می شود ، در ادامه انقباضات غیر ارادی عضلات دستگاه تناسلی موجب می شود تا مهبل بسته شود و از ورود آلت به آن جلوگیری به عمل آید . این بیماری ارتباط جنسی را سخت یا غیر ممکن می سازد

علت ابتلای فرد به بیماری واژینیسموس

• ترس از آسیب های وارده به پرده بکارت یا لگن
  • عدم اطلاعات کافی در زمینه رابطه جنسی
  • ناهنجاری های ناحیه تناسلی و عدم تمایل به رابطه جنسی
  • ابتلا به بیماری های پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس
  • عفونت های شدید در ناحیه تناسلی
  • عفونت ادرار شدید
  • خشکی بیش از اندازه ناحیه تناسلی و واژن
  • ابتلای فرد به بیماری های ژنتیکی
  • ترس از بارداری شدن

درمان های سطحی

برای درمان های سطحی می توانید از ژل های آمیزشی مرطوب کننده ( درمواردی که کنترل درد امکان پذیر باشد ) توصیه می شود اما نیاز به مراجعه به پزشک و درمان قطعی الزامی می باشد .

با تشکر، مدیریت سایت دکتر موسوی زاده