خونریزی غیر طبیعی رحم

خونریزی غیر طبیعی رحم، غیر از زمان  دوره قاعدگی اتفاق می افتد. خونریزی از واژن، در فواصل میان پریود ها، یکی از نشانه های خونریزی غیر طبیعی از رحم می باشد. حتی قاعدگی بیش از هفت روز نیز، جزء خونریزی های غیر طبیعی در نظر گرفته می شود.

جهت برقراری تماس با دکتر موسوی زاده متخصص زنان و زایمان و نازایی می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. تلفن : ۴۴۳۲۸۲۴۴-۰۲۱

علت خونریزی غیر طبیعی رحم چیست؟

برخی علل خونریزی غیر طبیعی رحم عبارتند از:

• پولیپ و یا فیبروم (توده های کوچک و بزرگ) در رحم
  • مشکلات تیروئیدی
  • عفونت دهانه رحم
  • سرطان رحم

در بسیاری از خانم ها، خونریزی غیر طبیعی در نتیجه بر هم خوردن تعادل و توازن هورمون ها اتفاق می افتد. این اختلال عمدتا در سنین قبل از یائسگی دیده می شود.

خونریزی غیر طبیعی رحم

تشخیص خونریزی غیر طبیعی رحم

جهت تشخیص چنین خونریزی غیر طبیعی، متخصص زنان و زایمان به بررسی خونریزی بیمار در طول چندین دوره قاعدگی می پردازد، سپس معاینات بالینی و فیزیکی را انجام می دهد. برخی از تست های تشخیصی عبارتند از:

• آزمایش خون. خونریزی زیاد و غیر طبیعی، یکی از دلایل بروز کم خونی در خانم ها می باشد. آزمایش خون، علاوه بر تعیین سطح آهن خون، هر گونه تغییر در سطح هورمون ها را نیز مشخص می کند.
  • تست اولتراسوند. در این روش، پزشک با استفاده از امواج صوتی به بررسی داخل رحم می پردازد تا وجود پولیپ و یا فیبروم مشخص شود.
  • بیوپسی. در این روش، پزشک قسمت کوچکی از بافت را بر می دارد، و در زیر میکروسکوپ به بررسی هر گونه اختلال می پردازد.

درمان خونریزی غیر طبیعی رحم

درمان این اختلال، بر اساس علت خونریزی و سن فرد صورت می گیرد. در صورتی که خانمی در سن یائسگی باشد، درمانی انجام نخواهد شد، زیرا که خونریزی سنگین و غیر طبیعی در این دوران کاملا طبیعی است و با یائسه شدن، خونریزی نیز برطرف خواهد شد. برخی اقدامات درمانی عبارتند از:

• مصرف قرص های هورمونی مانند، قرص های پیشگیری از بارداری، که باعث می شوند تا سیکل قاعدگی و حتی حجم خونریزی تنظیم شود.
  • مصرف داروهای ضد التهابی مانند ژلوفن و ناپروکسن، چندروز قبل از شروع قاعدگی، که به کم شدن حجم خون کمک می کند.

برخی روش های جراحی در درمان خونریزی غیر طبیعی رحم عبارتند از:

هیسترکتومی. در این شیوه جراحی، رحم کامل برداشته می شود، در نتیجه، قاعدگی قطع خواهد شد و فرد دیگر شانس بارداری ندارد.

کورتاژ تشخیصی : کورتاژ تشخیصی که برداشتن نمونه از آندومتر رحم می باشد.

برخی از خدمات دکتر موسی زاده متخصص زنان و زایمان عبارتست از

سرطان رحم

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

درمان ناباروری

IVF

لاپاراسکوپی

منتظر نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم .