یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه 18:00 - 14:00

درمان بیماری زنان

معاینه لگن ممکن است چیزی باشد که بیشتر خانمها از آن لذت نمی برند ، اما اهمیت آن به سختی قابل تأکید است. غربالگری منظم زنان ممکن است از ابتلا به یک بیماری جدی پیشگیری نماید. مراجعه به متخصص زنان ممکن است به تشخیص این بیماری های شایع در زنان کمک کند.

درمان بیماری زنان

بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) عفونی است که می تواند از دهانه رحم به رحم ، تخمدان ها و لوله های فالوپ سرایت کند.

این بیماری معمولاً یک عارضه جانبی اما بسیار جدی از بیماریهای مقاربتی کلامیدیا و سوزاک است ، اما سایر منابع عفونت نیز می توانند منجر به PID شوند.

تشخیص زودرس و درمان بیماریهای مقاربتی (STD) برای جلوگیری از PID بسیار مهم است. زنانی که مبتلا به PID هستند اغلب علائمی از خود نشان نمی دهند ، این فقط یک دلیل برای برنامه ریزی منظم غربالگری زنان است زیرا بیشتر خانم ها باید حداقل سالی یک بار به متخصص زنان مراجعه کنند.

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل های تناسلی ناشی از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که پزشک می تواند آن را از طریق پاپ اسمیر تشخیص دهد. در مورد HPV ، که می تواند منجر به زگیل تناسلی یا سرطان شود ، پیشگیری می تواند به اندازه یک واکسن ساده باشد.

اگرچه ممکن است ناراحت کننده باشد ، اما باید در مورد فعالیت جنسی خود صادقانه و علنی با متخصص زنان صحبت کنید. دوره درمان به دانش دقیق از عوامل خطر شما بستگی دارد ، که ممکن است بالاتر از آنچه فکر می کنید باشد.

STD می تواند باعث نقص نوزاد هنگام تولد ، سرطان و حتی مرگ شود.

معاینه لگن ممکن است چیزی باشد که بیشتر خانمها از آن لذت نمی برند ، اما اهمیت آن به سختی قابل تأکید است. غربالگری منظم زنان ممکن است از ابتلا به یک بیماری جدی پیشگیری نماید. مراجعه به متخصص زنان ممکن است به تشخیص این بیماری های شایع در زنان کمک کند.  جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۳۲۸۲۴۴ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

سرطان دهانه رحم

برخلاف برخی سرطان ها ، سرطان دهانه رحم نتیجه ژنتیک نیست بلکه عفونت ویروسی است.

در سال ۲۰۰۸ ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) 83،۶۶۲ مورد سرطان سیستم تناسلی زنان و ۲۷۸۱۳ مرگ و میر متعاقب آن را ثبت کرد.

این آمار از همه نگران کننده تر است با توجه به اینکه اکثر پنج نوع سرطان( سرطان زنان، سرطان دهانه رحم ، سرطان تخمدان ، سرطان رحم ، سرطان واژن ) بسیار کنترل پذیر هستند اگر اقدامات پیشگیرانه مانند پاپ اسمیر می تواند بیماری هایی مانند HPV را نشان دهد

angieslist.com/articles/5-diseases-trip-gynecologist-can-spot.htm

چهارده + 1 =