شماره های تماس (021) 44 32 82 44
ساعت کاری مطب شنبه، سه شنبه، چهارشنبه 20:00 - 16:30
یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه 18:00 - 14:00
آدرس مطب تهران، شهران جنوبی، نبش قدس، پلاک 11
طبقه ۳، واحد۱۱

رژیم غذایی هفته سوم بارداری

هفته سوم بارداری

تقریبا  ۷ روز پس از لقاح، مورولا در غشای مخاطی داخلی رحم که آندومتر نامیده می شود ،کاشته خواهد شد.
در این زمان شما رسما حامله هستید با لخته شدن توده سلولی، بلاستوسیست ایجاد می شود که موادی را ترشح می کند که  موجب بروز تغییرات عمده  از جمله قطع سیکل قاعدگی می شود.در این مقاله رژیم غذایی هفته سوم بارداری را توضیح خواهیم داد.

تغذیه و رژیم غذایی هفته سوم بارداری

در هفته های اول و طول بارداری، تغذیه و آنچه مصرف می کنید رابطه مستقیمی با سلامت جنین دارد از این رو باید تحت مراقبت متخصص زنان و زایمان غرب از موارد لازم حفظ سلامت جنین مطلع شوید و طبق برنامه ریزی این دوران را سپری نمایید .

تغذیه سالم

به دلیل آنکه جنین تمام مواد غذایی مورد نیاز خود  را از طریق جریان خون مادر به دست می آورد.
حفظ رژیم غذایی سالم، در طول دوران بارداری، اهمیت فراوانی دارد.

چنانچه قبل از حاملگی تعادل رژیم غذایی خود را حفظ کنید، در زمان بارداری، احتمالاً تنها به چند تغییر کوچک نیاز خواهید داشت.

رژیم غذایی هفته سوم بارداری
 به طور کلی:
باید پس از حامله شدن، مقدار مصرف روزانه کالری شما  ۵۰۰ کالری افزایش یافته و  و به ۲۵۰۰ کالری روزانه  برسد.
البته تغذیه خوب، مهمتر از خوردن مقدار بیشتر غذا است.
در دوران حاملگی، نیاز به پروتئین که نقش حیاتی در ایجاد بافت های جدید دارد، به بیش از دوبرابر می رسد.
همچنین، در این دوران ،مقدار کلسیم مورد نیاز، که برای تشکیل استخوان ها روند دندانهای فرزند شما ضروری است، به بیش از دو برابر افزایش پیدا می کنند.
چنانچه جنین کافی دریافت نکنند آن را از بدن شما تامین خواهد کرد در نتیجه کاهش منابع کلسیم استخوانهای شما شکننده می شوند.
وجود آهن برای تشکیل هموگلوبین،  رنگدانه یا  پیگمان  حامله اکسیژن گلبول های قرمز است، ضرورت دارد. ۳۳۶ حجم خون فرزند شما تامین مقدار مناسب آهن از طریق رژیم غدایی شما وابسته است .
اسید فولیک برای پیشگیری از ایجاد بیماری اسپینا نقش حیاتی دارد و باید رژیم غذایی شما، حتی قبل از بارداری حاوی مقادیر زیادی از این اسید باشد .

مصرف مایعات

برای حفظ رژیم غذایی هفته سوم بارداری و سلامتی پوست ، گردش خون و دستگاه گوارش روزانه حداقل ۶ لیوان آب بنوشید.
در حین حاملگی ، حجم خونی که در عروق بدن جریان دارد دو برابر می شود ، بنابراین باید در این مدت مقدار زیادی مایعات مصرف کنید.
لازم است تا مراقبت های لازم را از متخصص زنان و زایمان شهران دریافت نمایید.

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر، مدیریت سایت دکتر غزاله موسوی زاده

پاسخ

10 + 5 =

Call Now Button