یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه 18:00 - 14:00

ویروس کرونا

نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی ، سینوس ها یا گلو فوقانی شما می شود. بیشت انواع از ویروس خطرناک نیستند. ولی خانم های باردار بهتر است که از خود در مقابل این نوع از ویرروس ها محافظت نمایند و اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلا توصیه می شود را حتما رعایت نمایند.

زیرا برخی از این نوع از ویروس، جدی است و ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد.

این ویروس اولین بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان و سپس در در کشورهای دیگر مانند خاورمیانه ، آفریقا ، آسیا و اروپا دیده شد.

ویروس کرونا در زنان باردار

در سال ۲۰۱۴ به آمریکا رسید و در سال ۲۰۱۵ در کره جنوبی شیوع پیدا کرد و تا کنون هیچ علامتی از این بیماری دیده نشده بود.

اما در اواخر سال ۲۰۱۹ این بیماری در چین شیوع پیدا کرد و باعث مرگ چندین نفر شده است.

در اوایل سال ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی نوع جدیدی را شناسایی کرد: کرونا ویروس رمان ۲۰۱۹ (-nCoV2019) که در چین مشاهده شد.

علائم شایع ویروس کرونا چیست؟

غالبا ویروس کرونا باعث بروز عفونت های تنفسی در سیستم تنفسی مخصوصا سر و بینی می شود. همچنین سرفه و گلو درد از جمله شایع ترین علائم های این بیماری است.

در صورتی که باردار هستید، حتما در صورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه نمایید.

این ویروس ممکن است انسان و حیوان را آلوده کند. پس از دست زدن و نزدیک شدن به حیوانات خودداری کنید.

روابط خود را با اطرافیان خود کمی محدود کرده و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنید. مخصوصا اگر فردی که دارای علائم سرماخوردگی است.

زیرا ویروس کرونا همانند ویروس سرماخوردگی شیوع پیدا می کند. از طریق راه هایی مانند سرفه و عطسه آلوده، دست دادن به فرد مبتلا به ویروس و یا خوردن گوشت و شیر آلوده

سایر علائم ویروس کرونا آبریزش بینی، سرفه، گلو درد و گاهی تب است. گاهی اوقات نمی توان تفاوت این ویروس را با ویروس سرماخوردگی تشخیص داد.

راه های تشخیص بیماری کرونا

آزمایشاتی مانند آزمایش خون می تواند در تشخیص این بیماری کمک نماید.

حال اگر این ویروس عفونی به ریه و سیستم تنفسی حمله کند، می تواند باعث ذات الریه شود.مخصوصا افرادی که دارای سیستم ایمنی پایین و یا حساسی هستند مانند افراد مسن، کودکان و زنان باردار باید مراقب خود باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

راه های مقابله با ویروس کرونا

هیچ درمان و واکسن قطعی برای این ویروس ها که تا کنون ۷ نوع دیده شده است، وجود ندارد. پس برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید.

• دستان خود را کاملاً با صابون و آب گرم یا با یک ضدعفونی کننده دست بشویید.
  • دست و انگشتان را از چشم ، بینی و دهان دور نگه دارید.
  • از تماس نزدیک با افراد آلوده خودداری کنید.
  • شما به همان روشی که سرماخوردگی را درمان می کنید ، عفونت کرونا ویروس را درمان می کنید.
  • استراحت فراوان کنید.
  • مایعات بنوشید.
  • برای رفع گلو درد و تب از دارو استفاده کنید. اما به کودکان یا نوجوانان زیر ۱۹ سال آسپرین ندهید. به جای آن از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.
  • یک مرطوب کننده یا دستگاه بخور نیز می تواند به سهولت در تنفس و کاهش گلو درد کمک کند.
علائم سرماخوردگی به مرور زمان کاهش پیدا کرده و فرد بهبود پیدا می کند. ولی در صورت ادامه دار شدن این علائم بهتر است که به متخصص مراجعه کرده تا آزمایشات تشخیصی انجام دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به خانم دکتر غزاله موسوی زاده  با شماره ۰۲۱۴۴۳۲۸۲۴۴ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

خانم های باردار عزیز، باید در صورت مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی برای کاهش احتمال ابتلا به این بیماری به متخصص زنان یا پزشک عمومی مراجعه نمایید تا از بروز عوارض جدی مانند سقط جنین، پیشگیری شود.

نه − چهار =