پیشگیری از عفونت در بارداری

همچون همه اشخاص ، زنان باردار هم در خطر درگیری با بسیاری از عفونت ها می باشند . به همین دلیل توصیه می شود این دسته از عزیزان به منظور پیشگیری از عفونت در بارداری اقدامات مراقبتی ویژه ای را انجام دهند . جدی گرفتن ابتلا به عفونت در این بازه زمانی حساس بسیار مهم و حیاتی است زیرا سلامت جنین وابسته به سلامت بدنی مادر بوده و اگر عفونت ها یا بیماری های عفونی در دوره بارداری شدت گیرند ، جنین و مادر متحمل تبعات جبران ناپذیری خواهند شد . دکتر موسوی زاده متخصص زنان و زایمان با ارائه کلیه خدمات تخصصی در خصوص درمان بیماری های زنان و مراقبت های دوران بارداری همراه مراجعین و بیماران خود می باشد .

پیشگیری از عفونت در بارداری

بیماری عفونی

توصیه می شود در دوران بارداری تا حد امکان از اشخاص مبتلا به بیماری های عفونی فاصله بگیرید . همچنین از قرار گرفتن در محیط های آلوده ، فضاهای عمومی غیر بهداشتی و موقعیت های مشکوک به آلودگی پرهیز نمایید . علاوه بر این حفظ پاکیزگی و بهداشت محیط زندگی کمک بسیار زیادی به پیشگیری از عفونت در بارداری می کند .

رعایت بهداشت

امکان دارد زنان باردار بیماری عفونی و عفونت را از تماس های فردی دریافت نمایند . روابطی همانند بوسیدن ، رابطه جنسی ، تماس با بزاق و ادرار آلوده می تواند به راحتی عفونت را از فردی دیگر به بدن زن باردار منتقل سازند. به این ترتیب که اگر دست یک زن باردار به بزاق فرد مبتلا آلوده شود و دست خود را به چشم یا دهان بزند ، به راحتی ویروس را دریافت می کند . در مورد بیماری های عفونی جنین نیز به سرعت درگیر شده و خطراتی برای وی ایجاد می گردد به همین دلیل توصیه می شود در طی روز دست های خود را به شکل مرتب با آب و صابون شستشو نمایید . از هم غذا شدن با افراد دیگر خودداری کرده و ظرف نوشیدنی خود را جدا کنید . اگر از محیط هایی کار می کنید که با کودکان ارتباط دارید ، در صورتی که باردار شدید ، احتیاط لازم در خصوص نکات بهداشتی را لحاظ نمایید . رعایت بهداشت فردی برای خانم های بارداری که در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی کار می کنند ، بسیار لازم و ضروری است . به این ترتیب می توان گفت بهترین راه برای در امان ماندن از بیماری های ویروسی ، شستشوی مداوم دست هاست .

سایر خدمات دکتر موسوی زاده :

پاپ اسمیر

آمینوسنتز

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

درمان پیچ خوردگی تخمدان و  . . .

با تشکر مدیریت سایت دکتر موسوی زاده جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی .

دکتر موسوی زاده | متخصص زنان و زایمان

دکتر موسوی زاده جراح و متخصص بیماریهای زنان و زایمان فلوشیپ نازایی از پژوهشکده علمی صارم دارای گواهی لاپاراسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گواهی هیستروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گواهی سونوگرافی دانشگاه علوم پزشکی تهران فلوشیپ نازایی و... آدرس : شهران, شهران جنوبی, نبش قدس, پلاک 12 , طبقه 3, واحد 11 تلفن : 44328244-021