سرویسیت چیست ؟

سرویسیت چیست؟

سرویسیت به التهاب دهانه رحم گفته می شود.

علائم سرویسیت

برخی از زنان هیچ علامتی ندارند ولی علائم عمده آن عبارتست از :

• خونریزی واژینال به صورت غیر طبیعی
  • ترشحات سفید رنگ همراه با بوی بد
  • احساس درد در واژن
  • احساس درد به هنگام مقاربت جنسی
  • احساس فشار لگن

اگر سرویسیت پیشرفت کند، گردن رحم بسیار دچار التهاب می شود. در بعضی موارد، باعث ایجاد زخم می شود.

علل سرویسیت

شايعترين علت اين التهاب عفونت است. عفونت هایی که منجر به سروی سیتی می شوند ممکن است در طول فعالیت جنسی گسترش یابد، اما این موارد همیشگی نیست بهتر است بدانید سرویسیت حاد امکان دارد تا چند ماه طول بکشد. سرویسیت حاد به علت عفونت های جنسی می تواند شامل سوزاک ، تب خال، HPV و … باشد

سرویسیت مزمن پس از زایمان شایع است. همچنین ممکن است در دوران بارداری رخ دهد، زیرا افزایش سطح هورمون باعث افزایش جریان خون به گردن رحم می شود.

تشخیص سرویسیت

اگر علائم سرویسیت دارید، برای تشخیص دقیق به پزشک خود مراجعه کنید. علائم سرویسیت نیز می تواند نشانه هایی از سایر شرایط واژن باشد. گاهی اوقات یک معاینه معمولی در صورتی که هیچ گونه علائم سرویسیت نداشته باشید می تواند به خوبی توسط پزشک تشخیص داده شود.

عوارض جانبی سرویسیت

سرویسیت ناشی از گنوره یا کلامیدیا می تواند به رحم و لوله های فالوپی منتهی شود بیماری التهابی لگن موجب درد اضافی لگن  ،تب و مشکلات باروری می شود .

برخی از خدمات دکتر موسی زاده متخصص زنان و زایمان عبارتست از

سرطان رحم

زایمان طبیعی

زایمان سزارین

درمان ناباروری

IVF

لاپاراسکوپی

منتظر نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم .

دکتر موسوی زاده

دکتر موسوی زاده جراح و متخصص بیماریهای زنان و زایمان فلوشیپ نازایی از پژوهشکده علمی صارم دارای گواهی لاپاراسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گواهی هیستروسکوپی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گواهی سونوگرافی دانشگاه علوم پزشکی تهران فلوشیپ نازایی و... آدرس : شهران, شهران جنوبی, نبش قدس, پلاک 12 , طبقه 3, واحد 11 تلفن : 44328244-021